[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blackrs
    RS
    • 2008
    • 4826
    • Superb II combi (3T5)
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #51
    fabryczny to jak montowali w fabryce tak mi się wydaje. ale takie to tylko w o2fl byly z tego co wiem
    BYŁA o1 rs
    BYŁA o2 1.6
    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #52
      Zamieszczone przez blackrs
      fabryczny to jak montowali w fabryce tak mi się wydaje. ale takie to tylko w o2fl byly z tego co wiem
      Dokładnie, z fabryczną instalacją LPG to tylko OII fl wychodziły....

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #53
        Fabrycznych nasi dilerzy nie sprzedaja, bo taniej jest zamowic auto bez gazu i wsadzic go na miejscu - to tak jak z alarmem.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Gaber
          Ambiente
          • 2011
          • 201

          #54
          Na pytanie "czym różni się zawieszenie O2T od pozostałych modeli O2" w servisie Skody w Katowicach poinformowano mnie że wszystkie elementy są takie same oprócz modelu Scout.
          Może zamiast wymieniać tylne sprężyny, lepiej wymienić przód na elementy od RS.
          Od czasów Fiata CC700 niepamiętam żeby jakikolwiek sprzedawany model samochodu wizulanie przypominał efekt motorówki.
          Coś z tym trzeba zrobić!

          Komentarz

          • geralcik
            Drive
            • 2011
            • 61

            #55
            Zamieszczone przez Gaber
            Coś z tym trzeba zrobić!
            też tak uważam! w przyszłym tygodniu nie dam rady, ale w następnym jadę do salonu drążyć temat
            Turas 2 mit gas naturlich

            Komentarz

            • marcink_1
              Rider
              • 2010
              • 312

              #56
              Witam.
              Też u siebie pomierzyłem. Pojechałem dzisiaj do Bednarka, pomierzyli i przyznali, że jedna strona poniżej normy. Zamówili sprężyny i będą wymieniać na gwarancji.
              Dodam, że instalacji gazowej nie posiadam i przeważnie jeżdżę sam lub w dwie osoby bez dodatkowych bagaży. Wydaje mi się, że grupa VW robi gorsze auta niż Renault. Wcześniej miałem Clio i tam takich kwiatków nie było. Dopiero powyżej 100 000 km pękła mi jedna sprężyna.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • patrykL
                Rider
                • 2009
                • 588

                #57
                Też mi to przyszło go głowy jak ostatnio przejeżdżałem przez Katowice i parę kilometrów jechałem razem z Octavią lftback z fabrycznym LPG ( zielone I i zupełnie inne mocowanie butli oraz brak zaworu tankowania w zderzaku ). I jak tak sobie na nią popatrzyłem to wyglądała "normalnie" tzn. tyłek jej wogóle nie siedział jakby jechała zwykła Octa bez LPG.....
                zielone "I" nie oznacza fabrycznego instalacji, tylko silnik z norma euro 5, czerwone "I" to euro 4

                Fabrycznych nasi dilerzy nie sprzedaja
                byla krotka seria, ktora poszla na rynek polski

                Komentarz

                • Octavianos
                  L&K
                  • 2010
                  • 1130

                  #58
                  Zamieszczone przez patrykL
                  Też mi to przyszło go głowy jak ostatnio przejeżdżałem przez Katowice i parę kilometrów jechałem razem z Octavią lftback z fabrycznym LPG ( zielone I i zupełnie inne mocowanie butli oraz brak zaworu tankowania w zderzaku ). I jak tak sobie na nią popatrzyłem to wyglądała "normalnie" tzn. tyłek jej wogóle nie siedział jakby jechała zwykła Octa bez LPG.....
                  zielone "I" nie oznacza fabrycznego instalacji, tylko silnik z norma euro 5, czerwone "I" to euro 4

                  Właśnie się mylisz, jest tak, że właśnie zielone I oznacza instalację LPG fabryczną, a jak I jest czerwone to znaczy, że silnik z fabryki wyjechał jako zasilany tylko benzyną. Normy emisji spalin nie mają tu nic do rzeczy.

                  Fabrycznych nasi dilerzy nie sprzedaja
                  byla krotka seria, ktora poszla na rynek polski
                  SIMPLY CLEVER
                  Wiesz co dobre :-)

                  Moja Maszyna
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                  Komentarz

                  • kapi
                    L&K
                    • 2009
                    • 1174
                    • Fabia combi

                    #60
                    Zamieszczone przez patrykL
                    http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/udoskonalona-jednostka-16-mpi-powraca.html
                    sorry, ale co to wnosi do tematu :?:
                    OII sprzedana


                    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                    Komentarz

                    • patrykL
                      Rider
                      • 2009
                      • 588

                      #61
                      sorry, ale co to wnosi do tematu
                      :?:

                      Komentarz

                      • Gaber
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 201

                        #62
                        Pomierzyłem tył 372mm- przód 392mm czyli 20mm różnicy na wizualną niekorzyść.
                        Pytanie do posiadaczy O2 przed lift z lpg. Czy możecie pomierzyć wasze pojazdy?
                        Czy zmieniał ktoś sprężyny seryjne na sprężyny od RS-a? Jakie były efekty zmiany i ile można w ten sposób uzyskać obniżenia?

                        Komentarz

                        • dziadekk
                          Rider
                          • 2011
                          • 355
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #63
                          Może któryś z Kolegów zapoda ten minimalny wymiar (środek koła - rant nadkola) poniżej którego ASO powinno dokonac wymiany na gwarancji i jak powinno byc obciązone auto - puste, czy pełne zbiorniki lpg,pb.

                          Komentarz

                          • blackrs
                            RS
                            • 2008
                            • 4826
                            • Superb II combi (3T5)
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #64
                            Zamieszczone przez Gaber
                            Pomierzyłem tył 372mm- przód 392mm czyli 20mm różnicy na wizualną niekorzyść.
                            Pytanie do posiadaczy O2 przed lift z lpg. Czy możecie pomierzyć wasze pojazdy?
                            Czy zmieniał ktoś sprężyny seryjne na sprężyny od RS-a? Jakie były efekty zmiany i ile można w ten sposób uzyskać obniżenia?
                            ja robilem pisalem strone wcześniej. znalazlem tez fotki jeszcze przed montażem lpg i zauważyłem ze w tedy roznicy takiej nie było. czyzby waga butli i gazu aż tak mocno na to wpływała? wygląda an to ze one sa po prostu miekkie i od neiduzej wagi ida w dół. ciekaw jestem własnie czy po wstawieniu twardszych np od rs będzie tył mniej siadał
                            BYŁA o1 rs
                            BYŁA o2 1.6
                            JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #65
                              na prośbę: ... piszę :P

                              zawieszenie tył standard, wysokość stała( środek nadkola do środka koła w linii pionowej) :
                              398mm +- 10mm do 12.05r
                              394mm +- 10mm od 01.06r

                              przód standart:
                              391mm +- 10mm do 05.05 (wszystkie kombinacje PR)
                              od 06.05:
                              391mm +17/-10mm (numer PR G07+L06)
                              391mm +10/-14mm (G07+L19)
                              391mm +-10mm (inne kombinacje PR)

                              PR to oznaczenia nadwozia, ale co i jak :niewiem
                              nie widzę różnicy pomiędzy Combi a resztą, oraz wersjami silnika

                              Komentarz

                              • blackrs
                                RS
                                • 2008
                                • 4826
                                • Superb II combi (3T5)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #66
                                to są bez obciążenia rozumiem? a jest gdzies zapisane do ilu max może zejść przy max dopuszczalnej ładowności?
                                BYŁA o1 rs
                                BYŁA o2 1.6
                                JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #67
                                  abstinent, bo Cię zaraz ACTA "wyszpieguje" za kradzież wartości intelektualnej VW :twisted:

                                  Numery PR to takie jakby indeksy wyposażenia auta i dotyczą wszystkich możliwych kombinacji wyposażenia, budowy ( w zasadzie wszystkiego w aucie ). Symbol L01, L02 itd... dotyczą zakresu masy pojazdu przypadającej na przednią oś i co za tym idzie odpowiednich sprężyn.

                                  Ciekawe jaki zakres mają sprężyny tylne przy ori LPG ( może ktoś przy okazji sprawdzi jakie są kolory kropek na jego springach ).
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • vaz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 799
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #68
                                    Pomierzyłem u siebie (OII FL+pakiet na bezdroża, ON pół baku, pełne koło zapasowe):

                                    -od rantu błotnika do środka koła:
                                    Tył:410
                                    Przód: 415

                                    Wg wyżej podanych norm dodając 24 mm na pakiet na bezdroża powinienem mieć z tyłu około 420 mm ... ale ktoś z kolei podawał, że w scoucie ma 415 mm a scout jest wyższy od mojego o 15 mm. Błąd pomiaru czy tak ma być :?:
                                    Antyfotoradar Valentine1
                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #69
                                      blackrs, masa własna, czyli pełny bak i wszystkie zbiorniki, pełne koło, lewarek itp
                                      zapisane nic nie ma
                                      jeżeli dobrze wyczytałem to można tą wysokość regulować :?

                                      Komentarz

                                      • cysterniarz
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1887
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #70
                                        Zamieszczone przez vaz
                                        że w scoucie ma 415 mm a scout jest wyższy od mojego o 15 mm. Błąd pomiaru czy tak ma być
                                        Wtedy pomiar był trochę niedokładny bo trochę dupereli było w aucie. Wczoraj wywaliłem zbędny syf z bagażnika, został oczywiście pełny zapas i ori klucze. 3/4 baku, równa gleba
                                        tył 420mm
                                        przód 420mm
                                        springi mają już 100kkm więc trochę się pewnie zdeptały.

                                        Komentarz

                                        • mil
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 50

                                          #71
                                          Sprawdzałem w mojej O2T 2500 km przy 3/4 LPG i 1/2 benzyny.

                                          Wyszło 364mm to chyba za duży spadek.

                                          Ale jak mam jechać do ASO...

                                          Robią problemy by wymienić?

                                          Z tego co zauważyłem to auta TDI zawsze są dużo wyżej zawieszone, a dużo w benzynie ma niski tył.

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #72
                                            mil, zawsze ma być tak samo, niezależnie od silnika:idea:

                                            Komentarz

                                            • dziadekk
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 355
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #73
                                              Zamieszczone przez abstinent
                                              mil, zawsze ma być tak samo, niezależnie od silnika:idea:
                                              No pewnie, przecież silniki są z przodu, a chodzi o wysokośc zawieszenia tylnego.

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #74
                                                różnica jest tylko gdy są różne zawieszenia RS, 4x4 itp

                                                Komentarz

                                                • mil
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 50

                                                  #75
                                                  Może to złudzenie optyczne, ale przez to że mam problem z tyłem. Przyglądam się wszystkim octavia 2 i te z TDI wydają się wyżej być.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...